söndag 4 januari 2009

Framsteg

Lilla H i sina supersnabba och supermjuka tofflor från Bobux

Ja här går det undan! Vi har varit bortresta över jul och nyår och väl hemma igen har Lilla H tagit på sig raketskorna. Han bara går och går och går - som en Duracellkanin ungefär. Av farmor och farfar fick han i höstas bl.a. en liten plastrutschkana i födelsedagspresent som vi tagit in över vintern, och den har han nu kommit på hur han ska klättra upp på. Som förälder hinner man ju knappt med, men det är bara att hänga på så gott man kan. Det är ju helt underbart att få uppleva nya framsteg så gott som varje dag!

Kramar från en lycklig mamma

4 kommentarer:

Hanna & Hugo sa...

Hej =)
Kul att du hitta in till mig.
Ja visst är de underbara de små...
Mina barn är 2,5 & 9 månader. Så det är full låda hela dagarna =)
Tycker oxå om tofflorna från bobux.
Hanna hade ett par rosa med fjärilar på när hon lärde sig gå.
Måste införskaffa ett par åt Hugo, han kan ju inte ärva de rosa direkt...
Många kramar Maria

Livets njutning sa...

Hejsan! Åh, vad nostalgisk jag blir när jag läser om din lilla H stapplande steg. Jag minns hur det var när min W var för ett år sedan. Tog sina första steg dagar före sin 1 årsdag. :)

Hyllan från IKEA är jättefin. Jag ska ta en bild på den sen. Om jag får tillräckligt med ljus. Mörkt ute nu men snart blir det ljusare. :)

Kram Jenny

Jenni - Snickarsbacken sa...

Åh det är så roligt när de tar sig omkring riktigt ordentligt på sina snabba ben! *Ler*

Ja som kommentar till det du skrev hos mig, kände mig lite modig just då!
MVH Jenni

Två systrar sa...

Hejsan! Tack snälla för berömmet av skyltarna..har alltid gillat att måla och texta, övning ger färdighet, men jag är grymt självkritisk, så det är inte många som passerar slutbesiktningen i mina ögon...släkt o vänner får numer plankor istället för gåbortblomma:-) Läste om dina råspontsplaner...liggande tycket jag är allra snyggast! Visst är det mysigt när de tar sina första steg ut i livet:-) Ibland lite för snabba:-) kram på dig!! C