torsdag 20 november 2008

Jag har blivit utmanad!

Åh vad roligt! Min första utmaning här på bloggen! Och det är Zinkbaljan som har varit så gullig och tänkt på mig. Utmaningen går ut på att berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa. Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg. Glöm inte att länka till den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. Då kör vi:

1. Det allra viktigaste för mig är min fina lilla familj!

2. Under mig graviditet med Lilla H hade jag de första månaderna starka citron-cravings! Min man fick cykla iväg till lilla Konsumbutiken och köpa ekologiska citroner åt mig att mumsa på.

3. Jag har stlk 42 i skor (hör och häpna!!!).

4. Om jag ska bli riktigt nostalgisk och beskriva mina tonårs/ungdomsår med ett ord så säger Nirvana allt.

5. Under hela min graviditet trodde jag att Lilla H skulle bli en liten flicka - och så kom det ut en fantastisk liten pojke istället!

6. Jag har stora problem med beslutsångest. Jag kan inte bestämma mig. Min man blir tokig varje gång vi t.ex. ska beställa pizza. Först tar det en halvtimme för mig att bestämma mig och den proceduren innebär att jag frågar alla vad de ska ha för pizza och kommer tillslut fram till att jag inte vill ha samma som de. Dessutom beslutar jag mig för att jag inte vill ha det som jag har prövat förut utan "jag ska pröva något nytt!" - deklarerar jag glatt. Därefter beställer vi pizzorna varav jag ångrar mitt beslut och önskar att jag valde den jag alltid brukar välja och snor sedan hälften av mannens pizza. Alltså - stort problem.

7. Är en hästtjej i grund och botten som tyvärr lider av stark abstinens sedan vi flyttade för 1,5 år sedan. Men kanske en dag...

Jag väljer att utmana:
Vita Villa Vila
Snickarsbacken
Om livet i ett skatbo
Jordgubbar med mjölk

Det blev några färre en sju, men det är ju många som redan har antagit utmaningen. Men är det någon som kikar in här och som är sugen - så varsågod!

Kram M

5 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Hej! vad roligt att hitta din fina blogg!
Åh hjälp jag sitter och vrider mig när du skriver om din förlossning, det låter fruktansvärt - men vilken supergoding som kom ut till slut!!
Kram på dig, hit kommer jag gärna tillbaka och kikar mer snart!

Sjabbig men chic sa...

Jag har också lätt för att få beslutsångest, vill ju så gärna välja det BÄSTA! Å ena sidan... å andra sidan. Fast jag har inte 42 i skor. Men å andra sidan så behöver jag inte så stora fötter för att stå stadigt för jag är ju inte så lång. Eller så skulle jag bahöva större fötter för att vara lite mindre upp i det blå i bland. Du vet väl vad man säger: Vacker blomma, stora blad!

Lisa

Skatan sa...

Hej! Tack för påhälsningen inne hos mig och tack för utmaningen :) Jag har lite svårt att ta mig till datorn just nu...men jag skall ta mig en funderar på din utmaning ;-)

Hoppas du får en fin dag!

Kram!

En bulle i ugnen sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig :)
Just nu mår jag faktiskt fruktansvärt illa och längtar tills det går över...

Skrattar gott när jag läser om hur din beslutsångest! Kunde vara jag på pricken, haha!

Ha en bra kväll och helg! Kram!

Ann-Catrin sa...

Hallå där!!

tack för komnentaren på min blogg som gjorde att jag hittade till dig!!

Det där med beslutsångest känner jag allt för väl igen.. jag är precis likadan!!

Återkommer om Londontips..


måste jag kika vidare här på din fina blogg!!


ha det gott med din lilla familj
'A-C